Provozní řád skautského srubu v Kralupské ulici, Brandýs nad Labem (aktualizace k 7. 4. 2023)

Junák – český skaut z.s., středisko VJAS Brandýs n. L., IČ: 65997824

I. Umístění a využívání skautského srubu

  1. Skautský srub se nachází v Kralupské ulici části Brandýs n. L. souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav.
  2. Provozovatelem a poskytovatelem srubu je Junák – český skaut z.s., středisko VJAS Brandýs n. L., dále jen poskytovatel,  zastoupené koordinátorkou srubu Janou Zatřepálkovou.
  3. Srub slouží především pro schůzky a aktivity skautů v Brandýse nad Labem – Staré Boleslavi. V době, kdy se nekonají ve srubu schůzky nebo jiné akce skautů a skautek ze střediska VJAS, mohou na základě předchozí dohody a při dodržení tohoto provozního řádu využít srub také další organizace dětí a mládeže, či jednotlivci, pro jejich akce, zejména vzdělávacího a kulturního charakteru (dále jen neregistrovaný uživatel).
  4. Kapacita srubu je 30 osob. Výjimky povoluje koordinátor. 

II. Rezervace srubu

  1. Zamýšlenou akci ve srubu je nutné předběžně a vždy s dostatečným časovým předstihem (min. 14 dnů před zahájením akce) rezervovat prostřednictvím webového formuláře na https://vjas.skauting.cz/rezervace-srubu/
  2. Do zprávy v rezervačním formuláři je nutné uvést 
  • název organizace, která má zájem a místo jejího působení, případně adresu (uživatele)
  • důvod užití srubu (pro jakou činnost má být srub využit)
  • termín akce
  • čas příjezdu a čas odjezdu, na základě kterého bude závazně dohodnut okamžik předání srubu uživateli a jeho vrácení poskytovateli
  • předpokládaný počet osob
  • jméno a kontakt na osobu (statutární orgán), která je oprávněna jednat za uživatele (telefon, email)
  • jméno vedoucí nebo vedoucího akce, kterým může být pouze osoba starší 18 let a plně svéprávná. Pouze této osobě mohou být předány klíče od srubu. Tato osoba odpovídá za dodržování provozního řádu.
  1. Odesláním rezervačního formuláře vyjadřuje zájemce svůj souhlas s tímto provozním řádem.
  2. Pokud je v uvedeném termínu srub volný, rezervace bude zájemci elektronicky potvrzena.
  3. Nejpozději týden před akcí je třeba se spojit s koordinátorkou srubu Janou Zatřepálkovou prostřednictvím emailu janazatrepalkova@seznam.cz nebo na tel. 722569350 a domluvit se na předání srubu a platbě.
  4. Příspěvek na provoz je stanoven na 80,- Kč za osobu a noc  pro nově objednané od 1.9.2022 a je splatný podle dohody v hotovosti při převzetí srubu uživatelem nebo při jeho předání poskytovateli. Platba na účet je možná jen po výslovné předchozí dohodě s koordinátorkou srubu.  Další skautská střediska a přístavy působící na území města Brandýsa nad Labem – Staré Boleslavi jsou zproštěni povinnosti příspěvek na provoz hradit.
  5. K příspěvku na provoz srubu (viz II.5.) se připočte 21 Kč jako místní poplatek z ubytovací kapacity (podle obecně závazné vyhlášky města č. 2/2019), pokud daná osoba není od tohoto poplatku osvobozena (např. je v obci přihlášena, je mladší 18 let nebo pečuje o děti na zotavovací akci nebo jiné podobné akci pro děti).

III. Práva a povinnosti poskytovatele a uživatelů srubu

  1. V průběhu schůzek a aktivit poskytovatele nese odpovědnost za činnost i majetek ve srubu a přilehlém areálu ten, kdo disponuje klíčem a kódem. Převzetí klíče a kódu je nutno potvrdit podpisem. Každý vstup do srubu a odchod ze srubu je nutno zaznamenat do provozní knihy u vstupu.
  2. V případě využití srubu neregistrovanými uživateli nese odpovědnost za činnost ve srubu a v přilehlém areálu vedoucí akce, jehož jméno bylo uvedeno v rezervačním formuláři. Za hmotné škody v době akce odpovídá neregistrovaný uživatel.
  3. Vedoucí akce je povinen 
    • při příchodu do srubu zkontrolovat stav vybavení, případné nedostatky uvést v provozní knize (např. neuklizená kuchyňka, zapojený spotřebič, nepořádek, poškození, nevypnuté světlo, protékající WC, mimo zimní období zapnuté topení na vyšší teplotu než „*“ apod.). U závad, které nejsou uvedeny v provozní knize se má za to, že vznikly v době akce;
    • svým podpisem předávacího protokolu (příloha č. 3) potvrdit, že byl seznámen s provozním řádem a že se zavazuje jej dodržovat a že s obsahem provozního řádu a s povinností dodržovat provozní řád budou seznámeni i všechny osoby, které budou využívat srub po dobu akce, jíž je vedoucím;
    • být přítomen po celou dobu akce;
    • osobně a včas převzít a vrátit klíče od srubu a tyto nesvěřovat další osobě.
  4. Provozní doba srubu je denně od 7.00 do 22.00 hod. Výjimky povoluje koordinátor.
  5. Ve srubu je nutné se přezouvat, třídit odpad, šetřit vodou, elektřinou, teplem a dřevem.
  6. Půda a sklad srubu nejsou neregistrovaným uživatelům k dispozici. Tito uživatelé nejsou oprávněni do nich vstupovat. V případě potřeby lze využít také boční klubovnu.
  7. Uživatelé jsou povinni zacházet šetrně s veškerým zařízením a vybavením.
  8. K topení ve srubu jsou určena zejména kamna na dřevo. Při použití kamen a krbu je třeba dbát pravidel bezpečného zacházení s ohněm. Na topidla se nesmí nic pokládat. Pro vytopení tělocvičny vysuňte žaluzie. Boční klubovna se vytápí přímotopem. K topení v kamnech je určeno dřevo ve dřevnících. V topné sezoně vždy po sobě doplňte zásoby dřeva ke kamnům. Sirky naleznete v bezpečné výšce nad kamny. 
  9. Otevřený oheň (svíčky, petrolejky, zápalky) je možné ve srubu používat pouze pro účely řádného programu nebo hry, nikoli v bezprostřední blízkosti zdí srubu a jen se souhlasem a pod dozorem vedoucího akce resp. zástupce poskytovatele.
  10. Slavnostní ohniště (velké) není určeno k přípravě jídla. K opékání a vaření je možno využít malé ohniště („buřťák“) umístěný na pozemku vedle slavnostního ohniště. Na oheň je určeno dřevo mimo/vedle dřevníku a stromky.
  11. Oheň v ohništi nesmí být ponechán hořet bez dozoru.
  12. Pro posezení u ohniště je možné využívat vnitřní lavičky.
  13. Při odchodu z areálu nebo srubu je nutno zamykat.
  14. Pro případ požáru je srub vybaven hasicími přístroji. V případě požáru je nutné neprodleně zavolat hasiče.
  15. Vstupní dveře srubu je nutné zavírat, zejména v zimě.
  16. Uživatelé jsou povinni udržovat ve srubu čistotu a pořádek (včetně splachování na WC, odkládání oděvů na věšák a bot do botníku) 
  17. Uživatelé jsou oprávněni využívat kuchyňku s tím, že jsou povinni při vaření dbát pravidel bezpečnosti a po každém použití kuchyňku uklidit v rozsahu Přílohy č. 2.
  18. Poskytovatel neručí za věci odložené a ponechané bez dozoru v prostorách srubu.
  19. Fotografie a prezentační materiály pořízené v průběhu akce v skautském srubu a v areálu srubu musí být v souladu s dobrými mravy.

IV. Všem uživatelům srubu je zakázáno:

  1. Kouřit v celém areálu a prostorách srubu, požívat alkoholické nápoje nebo jiné omamné látky.
  2. Užívat vybavení v rozporu s jeho účelem a záměrně ho poškozovat.
  3. Jakkoliv zasahovat do instalovaného vybavení a elektrických rozvodů.
  4. Přinášet a používat předměty nebezpečné životu a zdraví.
  5. Šplhat po venkovních brankách, stožáru či betonových šachtách, poškozovat výsadbu zeleně
  6. Používat matrace k čemukoliv jinému než ke spaní či po nich šlapat v botech nebo v přezůvkách

V. Závěrečná ustanovení

  1. Vedoucí akce je povinen bez prodlení telefonicky informovat koordinátorku srubu o všech nedostatcích, problémech a škodách vzniklých v průběhu akce.
  2. Při opakovaném porušení tohoto řádu má poskytovatel právo okamžitě ukončit akci a požadovat vyklizení areálu nejpozději do dvou hodin od ukončení, a to jak v denních, tak i v nočních hodinách – bez nároku na vrácení příspěvku.
  3. Poskytovatel má právo osobu porušující provozní řád vykázat ze skautského areálu a srubu a zakázat jí vstup až na dobu neurčitou.
  4. Za vážné porušení provozního řádu je považováno i sdělení přístupového kódu nebo zapůjčení klíčů od srubu i areálu neoprávněné osobě.

Tento provozní řád vstupuje v platnost 21. 4. 2022, s účinností od 1. 9. 2022, rozhodnutím střediskové rady poskytovatele.

Příloha č. 1: Pravidla úklidu srubu a přilehlých prostor

Za úklid zodpovídá vedoucí akce resp. zástupce poskytovatele (u vlastních akcí).


V průběhu využívání srubu: 

  1. Třiďte odpad do vyhrazených nádob. Využijte informační tabuli na chodbě.
  2. Kuchyňský odpad v řídkém stavu (zbytky některých jídel, zejména polévek) vylévejte do výlevky v zázemí dívčího WC.
  3. Popel z kamen ukládejte do kovového kyblíku a nechávejte na zápraží.

Na konci akce:

  1. Důkladně zameťte a vytřete klubovnu, chodbu, kuchyň, WC. Náčiní na úklid je uloženo v zázemí dívčího WC. Smetáky věšte štětinami nahoru.
  2. Zameťte tělocvičnu, v případě potřeby ji vytřete.
  3. Vše ukliďte na původní místo (stoly, smetáky, lavice, uložení potřeb z programu a her). Matrace nechte po spaní odvětrat a skládejte zipem ke zdi.
  4. Proveďte úklid kuchyňky dle Přílohy č. 2.
  5. Při odchodu vypojte ze zásuvky rychlovarnou konvici, mikrovlnnou troubu a zlikvidujte všechny uložené potraviny, umyjte nečistoty a várnici nechte otevřenou.
  6. Zkontrolujte, zda neprotéká voda na WC a topidla jsou vypnuta na „*“.
  7. Odstraňte popel z kamen a krbu do kovového kýble, a zameťte jejich okolí. Ukliďte kolem venkovních ohnišť.
  8. Posbírejte odpadky na pozemku a před vraty.
  9. Odneste veškerý odpad do kontejnerů na tříděný odpad a kontejneru na směsný odpad. Do košů vložte nové sáčky na odpad, které najdete v zázemí dívčího WC. Rozmístění kontejnerů je zakresleno na mapce.
  10. Zhasněte všechna světla.
  11. Zavřete okna.
  12. Proveďte kontrolu stavu srubu a přilehlého areálu, zda účastníci nezapomněli věci, a případné závady zapište do provozní knihy (skříň u vstupu).
  13. Uzamkněte srub. Zástupce poskytovatele je povinen srub také zakódovat.
  14. Vraťte klíče od srubu i od brány.
A picture containing text, farm machine, miller

Description automatically generated

Příloha č. 2: Pravidla pro použití kuchyňky

  1. Kuchyňku je možné používat pro vaření během akcí pořádaných ve srubu.
  2. Používání varné konvice, mikrovlnné trouby a plotýnek je možno výhradně v kuchyňce.
  3. Každý, kdo používá kuchyňku, je povinen ji co nejdříve po použití uklidit.
  4. Nádobí umývejte, utírejte a uklízejte.
  5. Dřez udržujte prázdný.
  6. Sporák a troubu udržujte čisté.
  7. Podlahu v kuchyni udržujte suchou a čistou.
  8. Poškození kuchyňského vybavení zapisujte do Provozní knihy, umístěné ve skříni u vstupu  a oznamujte bez prodlení (v případě závažnějších poškození) nebo při skončení akce (u drobnějších škod) zástupci poskytovatele,resp. koordinátorce srubu.
  9. Pro krájení je nutné použít prkénko, nekrájejte přímo na kuchyňské lince.
  10. Při umývání v saponátu je nutné nádobí opláchnout v čisté vodě.
  11. Umyté nádobí je nutné před uložením utřít utěrkou, neuklízejte do skříněk vlhké nádobí.
  12. Nože vracejte do držáku na lince.
  13. Utěrky používejte pouze na nádobí, po použití je potřeba je pověsit na usušení na sušák v zázemí dívčího WC (nikoliv na topná tělesa). Čisté utěrky jsou v zázemí dívčího WC nebo v kuchyňce pod dřezem.
  14. Při vaření šetřete elektrickou energií.
  15. Pod horké hrnce využijte dřevěné podložky.
  16. Kuchyňský koš musí být vždy na konci akce prázdný.
  17. Nenechávejte přes noc na kuchyňské lince zbytky jídla a veškeré nedojedené jídlo a netrvanlivé potraviny po sobě z kuchyně na konci akce odstraňte (nenechávejte je ani v odpadkových koších).
  18. V případě, že zbudou trvanlivé potraviny, lze je nechat v potravinové skříňce.

Příloha č. 3: Převzetí srubu a odpovědnost za plnění Provozního řádu 

Počáteční stav el. energie: ……………………………………………..

Konečný stav el. energie: ……………………………………………..

Přebírající (vedoucí akce)

jméno, příjmení: …..…………………….………………….…………………………………..

organizace: …….…………….………………………….…………………………………

telefon: …………………………… email: ……………….……………………

Jakožto vedoucí akce konané ve dnech ………………………………………………… v areálu srubu Junáka, českého skauta z.s., střediska VJAS Brandýs n. L. jsem se seznámil s platným Provozním řádem včetně platných příloh a svým podpisem se zavazuji k jeho dodržování.

……………………………………..

podpis vedoucího akce

Předávající (koordinátor srub)

jméno, příjmení: …..…………………….………………….…………………………………..

telefon: ……………………………

……………………………………..

podpis předávajícího

Předpokládaná doba odjezdu:

V ……………………………………..dne………………………………

Praktické informace:

Vzdálenost Brandýsa nad Labem od Prahy je přibližně 15 km. Dopravní spojení je možné městskou hromadnou dopravou z Prahy (autobusy č. 346, 367, 375, 376), vlakem do Brandýsa n. L. z Čelákovic či Neratovic nebo do Staré Boleslavi ze směrů od Ústí n. L. a Kolína. Při dopravě do Staré Boleslavi počítejte s 5km cestou do klubovny. Pro dopravu z nádraží ve Staré Boleslavi ke srubu můžete využít MHD linku 478. Srub se nachází mezi zastávkami Brandýs nad Labem, Sídliště u nádraží a Brandýs nad Labem, V Olšinkách. Autobus jezdí cca 1-2x za hodinu. Aktuální jízdní řád najdete na www.dpp.cz

Informace k městu najdete na https://www.brandysko.cz/

K nákupu je vhodné využít obchody na Masarykově nám., v ul. Pražská nebo supermarkety u nádraží nebo v ul. Petra Jilemnického.

Vyzkoušejte naši skautské městské hry – Jak Robin v Brandýse stopoval slova, 100 let skautských dpbrodružství v Brandýse nad Labem-Staré Boleslavi, Putování za brandýskými stromy  – https://vjas.skauting.cz/mestske-hry/