Junák – český skaut z.s., středisko VJAS Brandýs n. L., IČ: 65997824
I. Umístění a využívání skautského srubu
- Skautský srub se nachází v Kralupské ulici části Brandýs n. L. souměstí Brandýs nad Labem – Stará Boleslav.
- Provozovatelem a poskytovatelem srubu je Junák – český skaut z.s., středisko VJAS Brandýs n. L., dále jen poskytovatel, zastoupené koordinátorkou srubu Janou Zatřepálkovou.
- Srub slouží především pro schůzky a aktivity skautů v Brandýse nad Labem – Staré Boleslavi. V době, kdy se nekonají ve srubu schůzky nebo jiné akce skautů a skautek ze střediska VJAS, mohou na základě předchozí dohody a při dodržení tohoto provozního řádu využít srub také další organizace dětí a mládeže, či jednotlivci, pro jejich akce, zejména vzdělávacího a kulturního charakteru (dále jen neregistrovaný uživatel).
- Kapacita srubu je 30 osob. Výjimky povoluje koordinátor.
II. Rezervace srubu
- Zamýšlenou akci ve srubu je nutné předběžně a vždy s dostatečným časovým předstihem (min. 14 dnů před zahájením akce) rezervovat prostřednictvím webového formuláře na https://vjas.skauting.cz/rezervace-srubu/
- Do zprávy v rezervačním formuláři je nutné uvést
- název organizace, která má zájem a místo jejího působení, případně adresu (uživatele)
- důvod užití srubu (pro jakou činnost má být srub využit)
- termín akce
- čas příjezdu a čas odjezdu, na základě kterého bude závazně dohodnut okamžik předání srubu uživateli a jeho vrácení poskytovateli
- předpokládaný počet osob
- jméno a kontakt na osobu (statutární orgán), která je oprávněna jednat za uživatele (telefon, email)
- jméno vedoucí nebo vedoucího akce, kterým může být pouze osoba starší 18 let a plně svéprávná. Pouze této osobě mohou být předány klíče od srubu. Tato osoba odpovídá za dodržování provozního řádu.
- Odesláním rezervačního formuláře vyjadřuje zájemce svůj souhlas s tímto provozním řádem.
- Pokud je v uvedeném termínu srub volný, rezervace bude zájemci elektronicky potvrzena.
- Nejpozději týden před akcí je třeba se spojit s koordinátorkou srubu Janou Zatřepálkovou prostřednictvím emailu janazatrepalkova@seznam.cz nebo na tel. 722569350 a domluvit se na předání srubu a platbě.
- Příspěvek na provoz je stanoven na 80,- Kč za osobu a noc pro nově objednané od 1.9.2022 a je splatný podle dohody v hotovosti při převzetí srubu uživatelem nebo při jeho předání poskytovateli. Platba na účet je možná jen po výslovné předchozí dohodě s koordinátorkou srubu. Další skautská střediska a přístavy působící na území města Brandýsa nad Labem – Staré Boleslavi jsou zproštěni povinnosti příspěvek na provoz hradit.
- K příspěvku na provoz srubu (viz II.5.) se připočte 21 Kč jako místní poplatek z ubytovací kapacity (podle obecně závazné vyhlášky města č. 2/2019), pokud daná osoba není od tohoto poplatku osvobozena (např. je v obci přihlášena, je mladší 18 let nebo pečuje o děti na zotavovací akci nebo jiné podobné akci pro děti).
III. Práva a povinnosti poskytovatele a uživatelů srubu
- V průběhu schůzek a aktivit poskytovatele nese odpovědnost za činnost i majetek ve srubu a přilehlém areálu ten, kdo disponuje klíčem a kódem. Převzetí klíče a kódu je nutno potvrdit podpisem. Každý vstup do srubu a odchod ze srubu je nutno zaznamenat do provozní knihy u vstupu.
- V případě využití srubu neregistrovanými uživateli nese odpovědnost za činnost ve srubu a v přilehlém areálu vedoucí akce, jehož jméno bylo uvedeno v rezervačním formuláři. Za hmotné škody v době akce odpovídá neregistrovaný uživatel.
- Vedoucí akce je povinen
- při příchodu do srubu zkontrolovat stav vybavení, případné nedostatky uvést v provozní knize (např. neuklizená kuchyňka, zapojený spotřebič, nepořádek, poškození, nevypnuté světlo, protékající WC, mimo zimní období zapnuté topení na vyšší teplotu než „*“ apod.). U závad, které nejsou uvedeny v provozní knize se má za to, že vznikly v době akce;
- svým podpisem předávacího protokolu (příloha č. 3) potvrdit, že byl seznámen s provozním řádem a že se zavazuje jej dodržovat a že s obsahem provozního řádu a s povinností dodržovat provozní řád budou seznámeni i všechny osoby, které budou využívat srub po dobu akce, jíž je vedoucím;
- být přítomen po celou dobu akce;
- osobně a včas převzít a vrátit klíče od srubu a tyto nesvěřovat další osobě.
- Provozní doba srubu je denně od 7.00 do 22.00 hod. Výjimky povoluje koordinátor.
- Ve srubu je nutné se přezouvat, třídit odpad, šetřit vodou, elektřinou, teplem a dřevem.
- Půda a sklad srubu nejsou neregistrovaným uživatelům k dispozici. Tito uživatelé nejsou oprávněni do nich vstupovat. V případě potřeby lze využít také boční klubovnu.
- Uživatelé jsou povinni zacházet šetrně s veškerým zařízením a vybavením.
- K topení ve srubu jsou určena zejména kamna na dřevo. Při použití kamen a krbu je třeba dbát pravidel bezpečného zacházení s ohněm. Na topidla se nesmí nic pokládat. Pro vytopení tělocvičny vysuňte žaluzie. Boční klubovna se vytápí přímotopem. K topení v kamnech je určeno dřevo ve dřevnících. V topné sezoně vždy po sobě doplňte zásoby dřeva ke kamnům. Sirky naleznete v bezpečné výšce nad kamny.
- Otevřený oheň (svíčky, petrolejky, zápalky) je možné ve srubu používat pouze pro účely řádného programu nebo hry, nikoli v bezprostřední blízkosti zdí srubu a jen se souhlasem a pod dozorem vedoucího akce resp. zástupce poskytovatele.
- Slavnostní ohniště (velké) není určeno k přípravě jídla. K opékání a vaření je možno využít malé ohniště („buřťák“) umístěný na pozemku vedle slavnostního ohniště. Na oheň je určeno dřevo mimo/vedle dřevníku a stromky.
- Oheň v ohništi nesmí být ponechán hořet bez dozoru.
- Pro posezení u ohniště je možné využívat vnitřní lavičky.
- Při odchodu z areálu nebo srubu je nutno zamykat.
- Pro případ požáru je srub vybaven hasicími přístroji. V případě požáru je nutné neprodleně zavolat hasiče.
- Vstupní dveře srubu je nutné zavírat, zejména v zimě.
- Uživatelé jsou povinni udržovat ve srubu čistotu a pořádek (včetně splachování na WC, odkládání oděvů na věšák a bot do botníku)
- Uživatelé jsou oprávněni využívat kuchyňku s tím, že jsou povinni při vaření dbát pravidel bezpečnosti a po každém použití kuchyňku uklidit v rozsahu Přílohy č. 2.
- Poskytovatel neručí za věci odložené a ponechané bez dozoru v prostorách srubu.
- Fotografie a prezentační materiály pořízené v průběhu akce v skautském srubu a v areálu srubu musí být v souladu s dobrými mravy.
IV. Všem uživatelům srubu je zakázáno:
- Kouřit v celém areálu a prostorách srubu, požívat alkoholické nápoje nebo jiné omamné látky.
- Užívat vybavení v rozporu s jeho účelem a záměrně ho poškozovat.
- Jakkoliv zasahovat do instalovaného vybavení a elektrických rozvodů.
- Přinášet a používat předměty nebezpečné životu a zdraví.
- Šplhat po venkovních brankách, stožáru či betonových šachtách, poškozovat výsadbu zeleně
- Používat matrace k čemukoliv jinému než ke spaní či po nich šlapat v botech nebo v přezůvkách
V. Závěrečná ustanovení
- Vedoucí akce je povinen bez prodlení telefonicky informovat koordinátorku srubu o všech nedostatcích, problémech a škodách vzniklých v průběhu akce.
- Při opakovaném porušení tohoto řádu má poskytovatel právo okamžitě ukončit akci a požadovat vyklizení areálu nejpozději do dvou hodin od ukončení, a to jak v denních, tak i v nočních hodinách – bez nároku na vrácení příspěvku.
- Poskytovatel má právo osobu porušující provozní řád vykázat ze skautského areálu a srubu a zakázat jí vstup až na dobu neurčitou.
- Za vážné porušení provozního řádu je považováno i sdělení přístupového kódu nebo zapůjčení klíčů od srubu i areálu neoprávněné osobě.
Tento provozní řád vstupuje v platnost 21. 4. 2022, s účinností od 1. 9. 2022, rozhodnutím střediskové rady poskytovatele.
Příloha č. 1: Pravidla úklidu srubu a přilehlých prostor
Za úklid zodpovídá vedoucí akce resp. zástupce poskytovatele (u vlastních akcí).
V průběhu využívání srubu:
- Třiďte odpad do vyhrazených nádob. Využijte informační tabuli na chodbě.
- Kuchyňský odpad v řídkém stavu (zbytky některých jídel, zejména polévek) vylévejte do výlevky v zázemí dívčího WC.
- Popel z kamen ukládejte do kovového kyblíku a nechávejte na zápraží.
Na konci akce:
- Důkladně zameťte a vytřete klubovnu, chodbu, kuchyň, WC. Náčiní na úklid je uloženo v zázemí dívčího WC. Smetáky věšte štětinami nahoru.
- Zameťte tělocvičnu, v případě potřeby ji vytřete.
- Vše ukliďte na původní místo (stoly, smetáky, lavice, uložení potřeb z programu a her). Matrace nechte po spaní odvětrat a skládejte zipem ke zdi.
- Proveďte úklid kuchyňky dle Přílohy č. 2.
- Při odchodu vypojte ze zásuvky rychlovarnou konvici, mikrovlnnou troubu a zlikvidujte všechny uložené potraviny, umyjte nečistoty a várnici nechte otevřenou.
- Zkontrolujte, zda neprotéká voda na WC a topidla jsou vypnuta na „*“.
- Odstraňte popel z kamen a krbu do kovového kýble, a zameťte jejich okolí. Ukliďte kolem venkovních ohnišť.
- Posbírejte odpadky na pozemku a před vraty.
- Odneste veškerý odpad do kontejnerů na tříděný odpad a kontejneru na směsný odpad. Do košů vložte nové sáčky na odpad, které najdete v zázemí dívčího WC. Rozmístění kontejnerů je zakresleno na mapce.
- Zhasněte všechna světla.
- Zavřete okna.
- Proveďte kontrolu stavu srubu a přilehlého areálu, zda účastníci nezapomněli věci, a případné závady zapište do provozní knihy (skříň u vstupu).
- Uzamkněte srub. Zástupce poskytovatele je povinen srub také zakódovat.
- Vraťte klíče od srubu i od brány.
Příloha č. 2: Pravidla pro použití kuchyňky
- Kuchyňku je možné používat pro vaření během akcí pořádaných ve srubu.
- Používání varné konvice, mikrovlnné trouby a plotýnek je možno výhradně v kuchyňce.
- Každý, kdo používá kuchyňku, je povinen ji co nejdříve po použití uklidit.
- Nádobí umývejte, utírejte a uklízejte.
- Dřez udržujte prázdný.
- Sporák a troubu udržujte čisté.
- Podlahu v kuchyni udržujte suchou a čistou.
- Poškození kuchyňského vybavení zapisujte do Provozní knihy, umístěné ve skříni u vstupu a oznamujte bez prodlení (v případě závažnějších poškození) nebo při skončení akce (u drobnějších škod) zástupci poskytovatele,resp. koordinátorce srubu.
- Pro krájení je nutné použít prkénko, nekrájejte přímo na kuchyňské lince.
- Při umývání v saponátu je nutné nádobí opláchnout v čisté vodě.
- Umyté nádobí je nutné před uložením utřít utěrkou, neuklízejte do skříněk vlhké nádobí.
- Nože vracejte do držáku na lince.
- Utěrky používejte pouze na nádobí, po použití je potřeba je pověsit na usušení na sušák v zázemí dívčího WC (nikoliv na topná tělesa). Čisté utěrky jsou v zázemí dívčího WC nebo v kuchyňce pod dřezem.
- Při vaření šetřete elektrickou energií.
- Pod horké hrnce využijte dřevěné podložky.
- Kuchyňský koš musí být vždy na konci akce prázdný.
- Nenechávejte přes noc na kuchyňské lince zbytky jídla a veškeré nedojedené jídlo a netrvanlivé potraviny po sobě z kuchyně na konci akce odstraňte (nenechávejte je ani v odpadkových koších).
- V případě, že zbudou trvanlivé potraviny, lze je nechat v potravinové skříňce.
Příloha č. 3: Převzetí srubu a odpovědnost za plnění Provozního řádu
Počáteční stav el. energie: ……………………………………………..
Konečný stav el. energie: ……………………………………………..
Přebírající (vedoucí akce)
jméno, příjmení: …..…………………….………………….…………………………………..
organizace: …….…………….………………………….…………………………………
telefon: …………………………… email: ……………….……………………
Jakožto vedoucí akce konané ve dnech ………………………………………………… v areálu srubu Junáka, českého skauta z.s., střediska VJAS Brandýs n. L. jsem se seznámil s platným Provozním řádem včetně platných příloh a svým podpisem se zavazuji k jeho dodržování.
……………………………………..
podpis vedoucího akce
Předávající (koordinátor srub)
jméno, příjmení: …..…………………….………………….…………………………………..
telefon: ……………………………
……………………………………..
podpis předávajícího
Předpokládaná doba odjezdu:
V ……………………………………..dne………………………………
Praktické informace:
Vzdálenost Brandýsa nad Labem od Prahy je přibližně 15 km. Dopravní spojení je možné městskou hromadnou dopravou z Prahy (autobusy č. 346, 367, 375, 376), vlakem do Brandýsa n. L. z Čelákovic či Neratovic nebo do Staré Boleslavi ze směrů od Ústí n. L. a Kolína. Při dopravě do Staré Boleslavi počítejte s 5km cestou do klubovny. Pro dopravu z nádraží ve Staré Boleslavi ke srubu můžete využít MHD linku 478. Srub se nachází mezi zastávkami Brandýs nad Labem, Sídliště u nádraží a Brandýs nad Labem, V Olšinkách. Autobus jezdí cca 1-2x za hodinu. Aktuální jízdní řád najdete na www.dpp.cz
Informace k městu najdete na https://www.brandysko.cz/
K nákupu je vhodné využít obchody na Masarykově nám., v ul. Pražská nebo supermarkety u nádraží nebo v ul. Petra Jilemnického.
Vyzkoušejte naši skautské městské hry – Jak Robin v Brandýse stopoval slova, 100 let skautských dpbrodružství v Brandýse nad Labem-Staré Boleslavi, Putování za brandýskými stromy – https://vjas.skauting.cz/mestske-hry/